Sárgarépás gyümölcshalmok mascarponekrémmel/Fruits with carrots and mascarpone cheese cream
















Nos, nem félek bevallani, a répa bizony csak levesben vagy párolva kerül az asztalunkra (igen, eddig lusta voltam reszelni a répatortához). Ez a gyümölcsös étel volt az első, amikor más formában készítettem el.  A bemutató jól sikerült. A répa sokoldalú felhasználáshoz további ötletek találhatók itt
Hozzávalók:
5 sárgarépa
1 narancs
4 sárga húsú őszibarack
2 evőkanál vaj
1/2 evőkanál barna cukor
2 dl narancslé
10 dkg mascarpone
1 citrom leve és reszelt héja
1 teáskanál porcukor
2 evőkanál tejföl
fél maroknyi mazsola
fél vaníliarúd kikapart belseje
negyed teáskanálnyi fahéj
Egy evőkanálnyi vajon kicsit megfuttattam a barna cukrot, majd felöntöttem a narancslével, beletettem a mazsolákat és a fahéjat. Mialatt a mazsolák megdagadtak, lereszeltem a répákat, az őszibarackot és a hártyájától megfosztott narancscikkelyeket felkockáztam, majd mindet hozzáöntöttem a vajas mazsolához, hozzátettem egy fél citrom levét és reszelt héját, néhány percig még együtt pároltam őket. Közben előmelegítettem a sütőt és kivajaztam egy 12-es tagolású muffinsütő-forma hat "tartályát" (ennyire lett elég a fenti mennyiség), megtöltöttem őket a répás keverékkel és fél óráig sütöttem, majd merőkanállal kis halmokat formáztam belőlük. A krémhez a mascarponét alaposan kikevertem egy teáskanálnyi porcukorral, a tejföllel, a vaníliamagokkal, valamint a maradék fél citrom levével és reszelt héjával.
Ingredients: 
5 carrots
1 orange
4 peaches
2 tablespoon butter
1/2 tablespoon brown sugar 
2 dl orange juice
10 dkg mascarpone cheese
1 lemon juice and rasped peel 
1 teaspoon powdered sugar
2 tablespoon sour cream
1/2 handful sultanas
1/2 vanilla stick seeds
1/4 teaspoon cinnamon
Melt one tablespoon butter, add brown sugar and stir it. Pour orange juice to it, add sultanas, cinnamon and simmer. Meanwhile grate carrots, peel and cut into slices the peaces, remove the peel and white pith from the oranges and cut into slices. Add fruits to the butter-sultanas mix, add juice and rasped peel of a 1/2 lemon, simmer about 1-2 minutes. Preheat the oven and grease a muffin-tin with butter. Fill them with the mix and bake for 1/2 hour. Stir mascarpone cheese with powdered sugar, sour cream, vanilla seeds, and the other half of lemon juice and rasped lemon peel.

Megjegyzések